Bu Blogda Ara

5 Ağustos 2011 Cuma

gurbetten manzaralar episode 1

 gurbette hayat zor derler ya o buyuk bi yalan arkadas!
 bi kere bu gurbetin neresi olduguna bagli kimisi universite kazaniyor yurt icinde okumaya gidiyor ona bile gurbet diyor. gecceksin bu ayaklari! eger bi yer gurbet olcaksa o yerde kimseyi tanimamak, yol bilmemek, dil bilmemek hatta yiyeceklere bile yabanci olmak gerekir bence.gun itibariyle almanyanin baskenti berlindeyim ve sanki turkiyenin herhangi bir sehrinde gibiyim. herkes turkce konusuyor, her kose basi donerci olmus, marketlerde dimes meyve suyu-biskrem falan satiliyor. gelince topragi opucem ilk isim turk kahvesi icicem gibi cumleler kuramadim icimde kaldi arkadas! isyandayim !!! en buyuk uzuntumde biz bu almancayi gercekten ders olarak goruyoruz 3 kredi ustelik yazik degilmi bize? neden ogretiyorlar hakkaten anlamadim. kaybolma endisem bile yok her an bi hemseri muhabbeti anlatiyorlar yolu simdi abicim bak burdan gitceksin dopdogruuuu... hic bir yiyecege hasret kalmadigim gibi hayatimin en lezzetli misirlarinida burda tattim.malum yaz aylarindayiz ustelik ramazan. alisveris sirasinda yorulup kisa bir mola verme karari almisken asia restaurantlar var burda bufe tarzi ayak ustu o sebzeli makarnalardan yapip veriyorlar bende cok severim aldim bi tane tam parayi odedim ki ramazan oldugu aklima geldi dedim gavur ellerdeyiz kim tutar orucu ye gitsin sokakta. tam bu sirada bas ortulu 5-6 turk gecti kendime geldim.gercekten bir an olsun gurbette oldugumu hissedemedim meger yildiz tilbenin muhur gozlum diye bir sarkisi varmis onuda buranin radyosunda dinledim. en populer sarkicimiz ibrahim tatlises ve turkuler cok onemli simdi hayal edin turkiyede buyuksehirlerden birinde kirmizi isikta bekleyen arac ve gelen muzik : oy farfara farfara ates dustu salvara...abartisiz yasadim bunu. resmen boyle insanlarla karsilastim hele ki karadenizliler iyice belli etmisler kendilerini surekli horon modunda uyy ule laa gibi deyimler burda da hakim fakat pampis kanky janim falan duymadim daha turkiyedekiler kadar bozulmamis burdaki turkler korumus kulturu abartarak yansitmislar hatta paylasmislar doneri falan simdi ramazan pidesi yiyorum en sicagindan anlayacaginiz yasayamadim silayi en acilisindan;)

3 yorum:

  1. Artık nereye gidersen git bir Türke raslıyorsun mutlaka heryere dağılmışız maşallah ama sen zaten küçük Türkiye' ye gitmissin yabancılık çekmen mümkün değil :) bende senin gibi Fransa ve Fransızca aşığıyım orda çevreni dinliyorsun dilleri bir hoş geliyor kulağa :) ve yine sıla filan yalan

    YanıtlaSil
  2. yorum icin tesekkurler umarim fransizcada yolun acik olur

    YanıtlaSil
  3. madem bu kadar gurbet aşığıydın söyleseydin yaa madem öyle bundan sonra söz sana hep ingilizce konuşa(may)acağm, dolayısıyla ortaya garip bi dil çıkacak ne dediğimi anlamayacaksın, sana daha önce hiçbir yerde yemediğin yanık sebze yemekleri yapacağm :D dili hallettik yemek de tmm, yeter ki sen dön :)

    YanıtlaSil