Bu Blogda Ara

24 Ağustos 2011 Çarşamba

Farklı Lezzetler

Yediğin içtiğin senin olsun, gezdiğin gördüğün yerleri anlat bakalım diyenlere inat bu tatilde ne yedim ne içtim içerikli bir yazıdır. Ben farklı lezzetler denemeye bayılırım ve şunu asla yemem dediğim hiç bir şey yoktur. Etinden, sütünden, sebzesinden, meyvesinden son zerresine kadar faydalandığım şu dünyada şükürler olsun ki hayatımda asla 50 kilo bile olamadım. Ol(a)madım diyorum çünkü dönem dönem hedeflediğim olmuştu. Mesela geçtiğimiz yıllarda tamda havacılık sektörüne el atmışken kabin memuru olmaya karar vermiştim hemde okulu bırakıp!!! Boy ve kilo oranına sahip olmadığım için bana şimdi git 3 ay sonra ki elemelere kilo alda gel dediler tam 51 kilo olmam gerekirken 3 ay sonra sınav günü gittigimde 50 kio çıktım kabul etmediler beni fakat akşamüstüne kadar süre tanıdılar kadınlardan biri tembih etti sakın tuvalete gitme diye:) Ben akşama kadar yedim yedim içtim :) Sonunda tartıldım ve tam 51 kilo çıktım ilk sorum tuvalet ne tarafta olmuştu:) Kilo aşamasını geçsemde o meslek bana nasip olmadı (iyikii) bende okuluma devam ettim. neyse konumuza dönelim ilk olarak olarak tarte flammbe yedim.
incecik hamur üzerine sizin seçtiğiniz malzemelerle yapılmış, pizza-pide arası bişey. Fransız mutfağında öenmliymiş ama ben Almanya 'da da denk geldim bu yemeğe. Fransanın bence en güzel lezzetleri şüphesiz ki tatlılarıydı. Sufle ve kruvasanlara bayıldım. Macaronlar da cabası :)
Kruvasanların yanında sıcak çikolata ve tadımlık reçeller harikaydı.
Macaronlardan düğün pastası bile yapıyorlar.
Marketlerin çikolata reyonlarının yanı sıra kek reyonları var. Çikolatalı ekmekler var dayanılmazzzz.

Nutellanın Türkiye'de satılmayan atıştırmalık versiyonları var tam benlik:) böylelikle nutella sadece evde yenilebilen bişey olmaktan çıkıyor.

Bunlardan Türkiye'de de olduğunu iddia edenler var fakat ben hiç denk gelmedim bağımlısı oldum varsa bilen söylesin lütfen.
bu naneli şekerlerin içinde çikolata var. Ben küçükken bizim mahallenin bakkalında da satılırdı. Bulunca çocukluğuma döndüm bunlar da çook güzeldi.


Bu bademli pasta yanında sütle mükemmel oluyor. Almanya'da yağan yağmurda topuklu ayakkabıyla 2 market gezmeme sebep olan sonunda afiyetle yenen bu pasta için dayıma ve Berlindeki Bolu marketler'e minnettarım :)

Asia box'lar var sokakta ayak üstü satılan noddle ben sebzelisinden yedim iki kez beğendim güzeldi doyurucu ve ucuzdu. Ve belkide yaptığım en saçma şey sushi yemekti hemde Fransa'da moulin rouge'a gittiğmde ne alaka sushi
Somon çok severim ama bu kadarı bana bile fazla...


Domatesin her rengi var. Bana saçma geldi
Kurutulmuş meyve pazarları var. Ananas kurusu ve muz kurusu benim favorimdi.

Schloss Rastatt'ta sarayın bahçesinde yapılan kısa gezinti ve ardından yenen bu mükemmel pasta unutulmazdı.


Berlin'de Arap restaurantına gittik ve Sultani denen bu yemeği yedim hatta yiyemedim çünkü 3 gün yesem bitiremezdim. Porsiyonlar o kadar büyüktü ki...
Bu da Fransız mutfağından bir örnek; soslu somon vs.

Bu sebze'de rhubarb-mış. Fransa'da tanıdım ama Türkiye'de de ravent olarak biliniyormuş. Bide hayatımın en lezzetli mısırlarını, Egelilerin tabiriyle 'darı'sını Almanya'da yedim. Havasından mıdır GDOsundan mıdır bilmem ama çok tatlıydı.
Yeni şeyler keşfetmek, tatmak güzeldir. Yeniliklere açık olmanız dileğiyle...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder