Bu Blogda Ara

1 Eylül 2012 Cumartesi

Bir Evin Olmazsa Olmazları

Yeni bir düzen kurmak çok zor iştir. Evlenenler, boşananlar ailesinden ayrılıp yeni bir düzen kurmaya çalışan çocuklar, tayini çıkan memurlar vs. bunu tecrübe etmişlerdir ki bir evde eksik bitmez. Asla ohh be herşeyim tamam diyemezsin. Koltuk, halı, beyaz eşya gibi temel ihtiyaçlar şöyle dursun birde göze gözükmeyen ama elimizden düşürmediğimiz gün içerinde çamaşır makinasından daha çok ihtiyaç duyduğumuz küçük parçalar vardır. Her oda için ayrı ayrı ele alacağım ki en başta Mutfak;
Bir mutfakta olması gereken en önemli şey (eğer yemek yapılıyorsa tabii) süzgeçtir!!! Evet süzgeçtir. Yıkadığın meyve ve sebzelerin süzülmesini beklemek için, makarnayı haşladıktan sonra suyunu dökmek için, pilav yapmadan önce pirinci-bulguru arıtmak için, pişirirken topaklanan çorbayı kurtarmak için ne lazım Süzgeç. Mutfağın demirbaşıdır süzgeç.



En az bunun kadar göze gözükmeyen ama önemli olan bir diğer parça ise çay kaşığıdır. Çay tüketmeseniz bile misafireçay ikram edilir, e çay kaşığı lazım. E kahve-bitki çayı yaptın, parmağını sokup karıştırcak halin yok heralde. Hadi onu da  geçtim. Bir tarif var kek pişirceksiniz mesela tarifte diyor ki 3 çay kaşığı! İddia ediyorum gramı tartmadığınız sürece asla o 3 çay kaşığı ölçüyü tutturamazsınız.


Gelelim şimdi Banyoya;
Bir banyonun olmazsa olmazı ayak havlusudur. Bir kere elini yüzünü sildiğin havluya ayak silinmez ayrıca ıslak ıslak yürüdükçe yerlerde iz olur.Tüm  bunları umursamadığınızı varsayalım, küvetten çıkarken her seferinde tedirgin oluyorum ayağım kayıp düşücem diye. Ser şöyle küvetin çıkışına bir ayak havlusu bas şöyle sağlam sağlam ohh miss. Yani ayak havlusu şart dostlar.

Ayak_havlusu__fuya
Banyoyla ilgili daha fazla şey için daha önceki yazım  tık tık

Sıra geldi Oturma odası-Salon;
Hemen hemen evdeyken vaktimizin çoğunu bu alanda harcarız. Bu yüzden bu alanların olmazsa olmazı yastıklar ve bir örtüdür. Hem dekor için hemde rahatınız için yastıklar önemlidir. Tv seyrederken uyuklamak, oturuken belinizi desteklemek, misafirlerinizi rahat ettirmek için yastıkları kullanabilirsniz. Birde benim gibi yaz kış üşüyen biriyseniz bir örtü hiç fena olmaz. Uzandığınızda üstünüze alıverirsiniz. Birde koltukları deri veya kadife tarzı olanlar sıcaktan şikayetçi olup koltukların terletmemesi içinde bu örtüleri kullanabilirler.

http://www.mersinyatas.com/images/Toptop%20Krlent.gif

IKEA FELICIA SÜPER YUMUŞAK ÖRTÜ KOYUKAHVE130X170

Son olarak sıra geldi Yatak odalarına;

Bu odalar içinde olmazsa olmazlar abajurlardır. Eğer gece lambasıyla uyumuyorsanız benim gibi zifiri karanlık tercih ediyorsanız bile gereklidir çünkü yanınızdaki sizden önce uyumayı tercih edebilir yada benim saçma yatak odam gibi ışığı kapatmak için yataktan kalkıp taa kapıya geri yürümeniz gerekebilir. Böyle durumlarda baş ucunuzdaki bir ışık kurtarıcı olacaktır. Ben genelde fişsiz yani pilli veya şarjlı olanları tercih ediyorum çünkü o kablo fazlalığı beni sinir ediyor.

Ev Yapımı Abajur Yapımı
İşte benim için bir evin önemsiz gözüken ama çok önemli parçaları bunlardır. Ev döşemek durumunda olanlara şimdiden kolay gelsin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder